ماكس فيرستابين  قاعد ووراه خلفية سودا

جبنالك تكنولوجيا عربيات السباق على الطريق

Mobil هي شركة الوقود الشريك الرسمي لفريق السباقات Aston Martin Red Bull وبتقدم وقود السباقات Mobil لفريق الفورميولا 1. وبتقدم لهم كمان دعم هندسي على مستوى عالمي طول موسم السباقات.

كل كيلومتر بنقطعه بيساهم في كل كيلومتر بتقطعه.

تكنولوجيا وقود السباق Mobil بتعزز قدرات عربية السباق RB14 القوية لفريق Aston Martin Red Bull Racing ، وبتساعد على تحسين أداء وحدة طاقة التوربين الهجين في محرك البنزين ، الاحتراق الأنظف بيعني المزيد من الطاقة.

مهندسين Mobil هدفهم هو تحقيق احتراق أفضل وأنظف لمساعدة فريق Aston Martin Red Bull Racing في تحقيق أكبر طاقة وكفاءة. واللي بنتعلمه في حلبة السباق بيساعدنا في تطوير وقود Mobil اللي بيزود كفاءة محرك عربيتك.

اعرف أكتر عن وقود Mobil

رياضة بتميزها السرعة القصوى والقوة القصوى

جوانتي ملاكمة أزرق

124 لكمة من الوزن التقيل

قوة الجاذبية تجعل المتسابق بيحس زي ما يكون أخد 124 لكمة من الوزن التقيل كل سباق

عداد سرعة أزرق

370 كم / ساعة

عربيات السباق بيوصل متوسط سرعتها 370 كيلومتر في الساعة في حلبات السباق.

إبرة حقن بنزين زرقا

500 مرة في الثانية

بيتم حقن الوقود في المحرك 500 مرة في الثانية بسبب الطاقة المستمرة المطلوبة لتشغيل المحرك

فكرت أبداً قوة تعادل 5 مرات قوة الجاذبية بتخلي المتسابق يحس بايه؟

سباق الفورميولا 1 قاسي جداً، وسريع جداً، وبيحس المتسابق أن قوة الجاذبية زي 124 لكمة، وده تشبيه صورناه في فيلمنا الجديد، وفيه بنشوف المتسابق Max Verstappen بيتحمل قوة 124 لكمة من ملاكم من الوزن التقيل. وفي حلبة السباق، بنحاول تحقيق أقصى قوة وسرعة بنفس الطريقة اللي بنصنع بها الوقود وزيوت التشحيم علشان نساعد في تحقيق أفضل أداء لعربيتك. ودي طريقة تانية تعرف بها ازاي كل كيلومتر بنقطعه بيساهم في كل كيلومتر بتقطعه.